stjärnhimmel_och_tält_på_jamboree17

Intresseanmälan för sommarläger

Vill du följa med oss på sommarläger till Kalmar 2020?

Kävlinge scoutkår har blivit inbjudna till Vasa-lägret i Kalmar 27/7-1/8 2020.

Vi är ett gäng ledare som gärna vill åka, vill du följa med? Klart du vill!

Anmälan är inte bindande, detta är endast en intresseanmälan. Intresseanmälan finns längst ner på sidan.

Kostnaden för lägret ser ut som följer (transportkostnad tillkommer, troligen åker vi tåg ca 400 kr):

• Spårare – halv vecka: 900 kr
  • Upptäckare, Äventyrare och Ledare – hel vecka: 1300 kr
  • Ledarbarn 2 år och uppåt (Som ej deltar i aktiviteter): 50 kr per dag + 50 kr för lägertröja

Om intresset är stort för att följa med så kan vi tillsammans sänka kostnaden genom att arrangera försäljning. T.ex. av kakor som vi gjorde förra våren eller majblommor.

Lägeravgiften är än så länge preliminär, den kan komma att ändras längre fram.

Är du intresserad så finns mer info om lägret på denna hemsida: https://vasa2020.scout.se/

Ledarläget ser just nu ut som följer för varje avdelning:

• Spårare: 1 ledare
  • Upptäckare: 2 ledare (Kan endast halv vecka)
  • Äventyrare: 3 ledare
  • Utmanare: Okänt
  • Föräldrar: Okänt

För att kunna förverkliga ett läger för samtliga avdelningar så kommer vi behöva hjälp från er föräldrar, vi behöver frivilliga som kan åka med. Annars kan det bli endast de äldre grupperna som kan följa med på läger detta år. Styrelsen har lovat att undersöka om kåren kan subventionera kostnaden för medföljande ledare/funktionärer.